zwemmen - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu zwemmen - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

zwemmen

Door: Yang en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 April 2019 | China, Taiyuan

Vandaag was ik al vroeg wakker door het hoesten en ben ik naar de wc gegaan.
Daarna heb ik wat op mijn tablet gespeeld.
Toen ik zat te spelen was mama wakker en moest mama even bijkomen van het slapen.
Ik was al aan gekleed en we gingen op ons gemakje eten en toen we klaar waren heb ik even een film van Dylan Hagens gekeken.
En toen zijn we naar het zwembad gegaan. Ik moest naar de mannen kleedkamer en mama naar de vrouwenkleedkamer.
Daar had ik mij omgekleed en ging ik naar het zwembad. Dat was heel groot.
Ik had op mama gewacht en we gingen zitten, maar mama had haar telefoon vergeten dus moest ik wachten totdat mama weer terug was.
Daarna mocht ik gaan zwemmen en mama kwam ook dus hebben we wat foto ’s gemaakt .
En we hebben nog een wedstrijd gedaan en estafette, maar er kwamen meer mensen.
Er was een vrouw die zat altijd te tuffen dus hadden we besloten om weg te gaan.
Vanmiddag gingen een rondje door de wijk lopen en we zagen een restaurant.
Dat was helemaal Chinese sfeer en er was iemand die zat allemaal Chinees tegen mij te praten.
Ik verstond er niks van en het was heerlijk eten en ik had mijn Chinese stokjes bij.
Toen we klaar waren gingen we nog naar 7 /eleven.
(geschreven door yang)


Gisterenavond had Yang een breekpunt.
Hij was stil en toen ik vroeg wat er aan de hand was, begon hij te huilen.
Toen ik vroeg waarom hij zo verdrietig was, zei hij papa en Sam te missen (even van te voren hadden we met hen geskypt.)
Ook zei hij zich zorgen te maken om zijn vriendje.
Mijn moederhart brak en huilde met hem mee.
Ik vertelde dat ik papa en Sam ook heel erg mis, en dat de zorgen om zijn vriendje heel lief van hem zijn, maar dat zijn vriendje nu goed geholpen wordt.
Het was even lekker om samen een potje te huilen.
Alle spanningen kwamen er nu uit.
Daarna heeft Yang nog even op zijn tablet een spelletje gedaan en is rustig gaan slapen.
Vanmorgen was hij al weer fris en fruitig op toen ik wakker werd.
Hij kwam mij heel lief een kusje brengen (smelt).
Nadat ook ik mij aangekleed had, zijn we gaan ontbijten.
Omdat het nog te vroeg was om te gaan zwemmen, zijn we nog even terug naar de kamer gegaan en heeft Yang nog een filmpje gekeken en ik wat gelezen.
Tegen kwart over tien zijn we naar het zwembad gelopen.
Er waren hele ruime kluisjes, dus dat was wel fijn.
Omdat ik foto’s wilde maken, kwam ik erachter dat ik mijn telefoon nog op de kamer had laten liggen, dus daar ben ik heel snel nog om gelopen.
Het was nog lekker rustig in het zwembad, want we waren maar met z’n twee.
Dat was wel fijn, want je mag alleen maar baantjes trekken.
Er stond zelfs dat je niet onder water mag zwemmen.
Maar we moesten wel een badmuts op. Gelukkig wisten we dit van te voren, dus die hadden we voor de vakantie al aangeschaft.
Het water was ook niet echt heel warm, maar zolang we in beweging waren, ging het wel.
Toen kwam er een Chinese dame binnen, en zwom ook baantjes.
Steeds als ze aan de kant kwam, gooide ze er een rochel uit. Ik dacht dat dit alleen op straat gebeurde, maar hier dus ook. Bah.
Even later kwam er een tweede dame, en die deed precies hetzelfde, toen vond ik het eigenlijk wel welletjes en zijn maar uit het water gekomen en ons aan gaan kleden.
Daarna hebben we op de kamer geluncht met een soepje en peperkoek.
En hebben we samen een film zitten kijken.
Tegen het einde van de middag zijn we nog een lekker stuk gaan wandelen in een ander deel van de wijk, die we nog niet gezien hadden.
We blijven opvallend, en het grappige is dat de Chinezen hun telefoon pakken en proberen ongezien een foto van ons te maken.
Tijdens onze wandeling kwamen we een restaurant tegen en zijn daar naar binnen gegaan, we moesten tenslotte toch nog wat eten.
Eer dat we ze duidelijk gemaakt hadden dat we een hapje wilde eten. Er kwam een hele groep personeel aan, en allemaal met hun telefoon en giebelen.
Ook begonnen ze een heel verhaal tegen Yang, en die stond mij heel hulpeloos aan te kijken, want hij snapte er helemaal niets van.
Uiteindelijk was er een meisje, wat een heeeeeeeel klein beetje Engels kon.
Dus we werden naar een tafel begeleidt.
Toen begon het kiezen wat we wilde eten.
Pfff, dat viel nog niet mee, het zag er allemaal wel heel erg lekker uit.
Dus we besloten voor een broccoli/championschotel te gaan.
Maar ja, zijn de porties groot of klein.
Toch maar even aan het meisje gevraagd of 1 portie voor Yang te veel zou zijn, en het antwoord was echt duidelijk JA.
Dus maar 1 portie besteld en zouden we nog honger hebben, dan konden we alsnog iets anders bestellen.
Nou het was maar goed dat we maar 1 portie gedaan hebben, want het was inderdaad erg veel.
Maar zooooo ontzettend lekker.
Daarna afrekenen, we hadden wel voor €5,00 gegeten.
En daar hadden we nog een kop thee bij ook.
Daarna nog wat lekkere dingen voor op de kamer gehaald.
Toen was het tijd om weer naar het hotel terug te gaan.
Hier hebben we ons toetje op, en daarna is Yang nog even in bad geweest.
En zo was er weer een dag voorbij.
De tijd gaat zo ontzettend snel, we zijn alweer meer dan een week in China, maar het voelt alsof we gisteren pas aangekomen zijn.

  • 26 April 2019 - 10:26

    Yvonne:

    De badmutsen staan jullie goed hoor ;-)
    Wat goed dat Yang even heeft kunnen huilen, het is ook niet niks allemaal. Geniet nog maar lekker samen in China. Er is genoeg te beleven. Wij genieten op afstand met jullie mee.

    Liefs Yvonne (en de rest)

  • 26 April 2019 - 11:04

    Ingrid:

    Leuke badmutsen hoor :-)
    Het is natuurlijk niet zomaar een vakantie. Goed dat hij je het allemaal heeft verteld.
    Huilen is helemaal niet erg, het lucht meestal goed op.
    Jullie eten wel duur zeg, tjonge tjonge. Je vraagt je af hoe ze het er van kunnen doen: een restaurant, al die mensen betalen en dan het eten nog. Maar jullie hebben wel 'echt' chinees gegeten. Fijn dat het zo overheerlijk was.
    Geniet maar van alles wat er op jullie afkomt hoor.
    Groetjes Ton & Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6130

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 04 Mei 2019

Yang gaat naar China

Landen bezocht: