De reis - Reisverslag uit Peking, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Peking, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 April 2019 | China, Peking

Dinsdagavond zijn we met z'n viertjes naar Aalsmeer gereden.
Dit omdat we de andere ochtend al bijtijds op Schiphol moesten zijn en het anders enorm veel stress zou geven ivm files end.
Na een nachtje waarin we niet heel veel geslapen hebben, zijn we nog even gaan ontbijten.
Op Schiphol moesten we nog even wachten voordat de incheckbalie open zou gaan, maar dat ging vrij vlot.
Nu heb ik het zelf niet zo op luchthavens en dan vooral het papierwerk en de douane. Nadat onze paspoorten gecheckt waren, vroeg de dame om ons visum.
Ze zei, "Dat is geen goede visa", gelukkig was het nog allemaal in het Nederlands, dus kon ik goed uitleggen dat mij verzekerd was dat dit wel goed was.
Maar ze vertrouwde het niet en riep er een collega bij.
Dit resulteerde dat de koffers weer van de band afmoesten, want zij ging verder met anderen in te checken.
Het werd mij al lichtelijk wat warmer, maar gelukkig zei de andere dame dat het wel een goed visum is.
Intussen draaide bij mij de radertjes al op volle toeren, want als er hier in Nederland al getwijfeld werd, hoe moet dat dan straks in China gaan.
Nadat we afscheid hadden genomen van Jan en Sam, mochten we door de douane.
Dit ging in ieder geval lekker vlotjes en voor we het wisten zaten we in het vliegtuig op weg naar Helsinki.
Hier hadden we een overstap, en genoeg tijd om even wat te eten.
Daarna door naar jawel, de paspoortcontrole.
Hier moesten we ons paspoort laten scannen, en daarna mochten we zelf in de scan.
Daarna de juiste gate vinden en na een poosje mochten we boarden.
De reis verliep rustig, Yang heeft wat geslapen en in het vliegtuig kregen we eten.
Het laatste uur hebben we samen een spelletje gedaan op het beeldscherm en hadden we de grootste lol met Engels galgje.
Eenmaal aangekomen in Beijing, begon ons beider hart toch wel sneller te kloppen.
Bij Yang van de opwinding en bij mij van de spanning, want ook hier moesten we weer door de douane.
Ik moest eerst naar een apparaat waar alle vingers en duimen gescand werden.
Daarna maar even gevraagd naar welke rij we moesten, en uitgelegd dat we op een groepsvisum reisde.
De man verzekerde mij dat ik in de volgende rij moest gaan staan en er het allemaal in orde was.
En toen waren we aan de beurt.
Yang moest zich eerst goed laten zien, en daarna pakte hij mijn paspoort en bleef maar kijken.
Hier werd ik al lichtelijk nerveus van.
Daarna ging het poortje open en wilde wij al door lopen, maar dat mocht niet.
Hij pakte Yang z'n paspoort nog een keer en ook nu bleef hij maar kijken.
Hij vroeg tot 3x toe, terwijl hij op het woordje Yangquan zijn vinger legde, waar Yang vandaan komt.
Dus ik tot 3x toe verteld uit Yangquan.
Toen vroeg hij iets in het Chinees aan Yang, maar die snapte er niets van en toen werd er gevraagd of hij Engels kende, maar ook hier moest Yang het antwoord schuldig blijven.
Toen nogmaals uitgelegd dat Yang geadopteerd is en dat ik de adoptiedocumenten bij mij had.
Die wilde hij gelijk allemaal zien.
En daarna was het goed.
Als we het nog niet warm hadden, dan was daar nu toch verandering ingekomen.
Na al deze stress konden we gelijk door naar onze koffers, en binnen 5 minuten hadden we die al te pakken.
Toen op zoek naar onze taxichauffeur.
Er stond een hele rij met chauffeurs en die hadden allemaal naambordjes bij.
Maar uiteindelijk vonden we onze chauffeur.
De rit naar het hotel duurde meer dan uur omdat we in de file stonden.
Op zich was dit achteraf niet zo erg, want bij aankomst in het hotel kregen we te horen dat we pas om 14.00 uur in onze kamer konden.
Dus we hebben ons al die tijd maar vermaakt in de lobby.
Iets voor 14.00 uur ben ik de sleutel gaan vragen, en wat waren we blij dat we even op bed konden gaan liggen.
Na 2 uurtjes zijn we er weer uitgekomen, en zijn we een stukje gaan lopen.
Daarna in het hotel wat gegeten, en intussen ligt de kleine man alweer te slapen.
Oh wat ben ik trots op ons ventje, hij heeft het zo goed gedaan, ondanks de vermoeidheid en de lange wachttijden.
Ik ga ook zo mijn bedje maar opzoeken, want morgen gaan hebben we al iets op de planning staan.

Sorry dat er misschien fouten in het verslag staan, maar ik moet het momenteel allemaal via mijn telefoon typen, want via de laptop krijg ik hier nog geen verbinding, ook al heb ik een wifi code van het hotel.



  • 18 April 2019 - 12:14

    Karen:

    Wauw wat zal dat zenuwslopend zijn geweest bij de douane. Ik krijg het al warm als ik het lees. Maar gelukkig zijn jullie veilig en wel in China. Heel veel plezier en geniet van alle momenten. Xxx karen Rene en Xem

  • 18 April 2019 - 13:43

    Debby:

    Jeetje wat een spanning allemaal!!! Gelukkig had je alle papieren bij en is jullie avontuur begonnen.
    Geniet ervan saampjes xx

  • 18 April 2019 - 14:56

    Martin En Annie:

    Woh wat een zenuwslopende spanning bij de douane, maar jullie zijn er dan toch. En nu begint het avontuur echt om daar te komen wat je allemaal wil. Wij zijn heel erg benieuwd. Groetjes van Martin en (oma) Annie van Odiles.

  • 18 April 2019 - 16:12

    Ingrid:

    O jee en dat als vervolg op de stress van de vlucht niet online kunnen vinden pffft.
    Maar nu zijn jullie 'binnen' en kan de reis in China zelf gaan beginnen.
    Welterusten hoor. Hopelijk slapen jullie vannacht goed.

    Groetjes Ton & Ingrid

  • 18 April 2019 - 18:38

    Marina:

    Jemig meis alsof t van tevoren al geen geregel was zeg...moeten ze nu weer zo moeilijk doen. Gelukkig veilig aangekomen. Hoop vanaf nu alleen maar saampjes genieten. En dat jullie droom uitkomt.

  • 18 April 2019 - 18:51

    Odette En Quinn :

    Wat een zenuwslopende reis. Hopelijk verloopt de rest van jullie verblijf wat rustiger, zodat jullie er op en top van kunnen genieten.

  • 19 April 2019 - 08:33

    Nancy Van Den Brand :

    Pfff Wat een enorme spanning voor jullie allebei .
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en even jullie rust kunnen pakken .
    Stoere kanjers zijn jullie!

  • 19 April 2019 - 09:13

    Marie Louise:

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen
    Be trots op yang
    In zijn jonge leventje al zoveel indrukken
    Lekker goed slapen
    Lieverd kun je er strak weer tegen aan saampjes
    Geniet ervan

  • 19 April 2019 - 09:31

    Inge, Marnix, Twan En Chen:

    Hoi lieve Bianca en Yang,

    Wat een reis weer zeg. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu kan de echte reis gaan beginnen. Geniet met elkaar! Wij beleven het vol spanning met jullie mee!
    Liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6133

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 04 Mei 2019

Yang gaat naar China

Landen bezocht: