Regelen - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu Regelen - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

Regelen

Blijf op de hoogte en volg Bianca

22 Januari 2019 | Nederland, Bergen op Zoom

Met nog ruim 2,5 maand op de teller komen de regeldingen nu steeds dichterbij.Zo heeft Yang medicatie nodig voor zijn ADHD, en omdat dit een opiaat is, heeft het nogal wat voeten in aarde. Want helaas mag je dit medicijn niet zomaar meenemen naar China.
De Engelstalige verklaring was zo geregeld bij de arts.
Deze moet dan op gestuurd worden naar CAK, dit is een organisatie die al een gedeelte legaliseert voor het meenemen van medicijnen naar het buitenland.
Omdat het niet helemaal duidelijk was of dit document ook nog bij de rechtbank gelegaliseerd moet worden, heb ik maar even contact opgenomen met de Chinese ambassade.
Ik merkte op dat moment dat ik nog heel wat moet bijspijkeren aan mijn Chinees, want ik kreeg een Chinese dame aan de telefoon, en zij begon een heel verhaal in het Chinees af te steken.
Oeps, dan maar proberen of ze ook Engels spreekt.
Er kwam enigszins wat Engels aan de andere kant van de lijn, maar aan het einde van het gesprek was het mij nog niet geheel duidelijk wat nu precies de bedoeling is. Wel dat ik met de documenten naar de Chinese ambassade moet. Dus binnenkort maar een dagje Den Haag plannen.
Ook moesten we nog even achter de vaccinaties aan.
Ikzelf ben 7 jaar geleden gevaccineerd, maar van Yang wisten we niet precies welke vaccinatie hij nog moet hebben.
Omdat heel veel Chinese mensen in de vroege jeugd Hepatitis A hebben gehad, was de vraag of dit ook bij Yang het geval was.
Dus moest er eerst een buisje bloed getapt worden, helaas bleek dat hij het dus nog niet gehad had, en nu alsnog gevaccineerd moet worden.
Intussen hebben we ook al wat cadeautjes gekocht voor de kinderen in het kindertehuis.
Afgelopen zaterdag zijn we naar de beurs bijzondere reizen geweest, en hebben daar persoonlijk kennisgemaakt met onze contactpersoon van Lotus Tours.
Liliane heeft voor ons de reis samengesteld en alles geregeld.
Ook had ik een mail naar het CCCWA gedaan, dit is het Chinese adoptiekantoor waar alle documenten liggen wat betreft de adoptie.
Ik kreeg al vrij snel een mail terug dat wij daar ook welkom zijn, dus dat is ook nog toegevoegd aan onze reis.
En zo komen we er wel beetje bij beetje.

• 22 Januari 2019 - 15:42

Ingrid:

Jee joh wat een geregel.
    Maar beter zeker weten en een stempel teveel dan dat zijn medicijnen ingenomen worden want dat zou niet zo fijn zijn.
    Succes met wat nog komen gaat voor jullie op reis mogen.

Groetjes van ons
    Ton & Ingrid