Yingze Park - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu Yingze Park - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

Yingze Park

Door: Bianca en Yang

Blijf op de hoogte en volg Bianca

25 April 2019 | China, Taiyuan

Vanmorgen zijn we weer op het gemakje gaan ontbijten. En wat hebben ze toch allemaal lekkere dingen.
Na het ontbijt hebben we nog even een spelletje gedaan omdat het nog vrij vroeg was.
Daarna wilde we gaan zwemmen in het hotel, maar toen we bij het zwembad kwamen, bleek deze op donderdag dicht te zijn.
Wel jammer, maar dan proberen we het morgen nog een keer.
Het zag er wel een beetje bewolkt uit, maar het was droog.
Dus we besloten om een stuk te gaan wandelen naar het Yingze Park.
Hier zijn we destijds ook geweest met de adoptiereis.
Maar ook hier was er in die jaren wel het een en ander verandert.
Toen was het al een mooi park, maar nu is het helemaal mooi met al die Chinese gebouwtjes.
We hebben een hele tocht gelopen door het park, en tussendoor nog even wat gedronken op een bankje.
Daarna zijn we terug gewandeld richting het hotel.
Onderweg kwamen we een KFC tegen, en omdat het al lunchtijd was, hebben we daar maar iets gegeten.
Na dit heerlijke maal, zijn we verder gelopen naar het hotel.
Omdat we nog wat boodschapjes nodig hadden, besloten we om dan maar gelijk door te lopen naar de supermarkt.
Dit was ook weer een aardige tippel.
Ik blijf mij keer op keer verwonderen over het verkeer hier.
Ook al staat het verkeerslicht voor de voetgangers op groen, je moet zo goed opletten, want auto’s en brommertjes, fietsers enz rijden gewoon door.
Je hoort de brommertjes niet aankomen, maar ze rijden vlak langs je af.
Nadat we onze boodschapjes hadden, zijn we weer terug gelopen naar het hotel.
In de loop van de dag kwam de zon toch door en werd het heerlijk weer.
Nu blijven we lekker relaxen op de kamer.
Spelletje doen en filmpje kijken.
We hebben deze rust ook echt nodig merken we.
Er hangt buiten regelmatig veel smog en ook dwarrelen er heel veel pluisjes, wat niet echt lekker is voor de longetjes.
Aangezien ik nog steeds flinke hoestbuien heb, en hierdoor ook nog steeds keelpijn.
Dus dan maar lekker RELAXEN!

Vandaag was ik om half 8 wakker maar mama lag nog te slapen.
Dus ben ik even naar de wc gegaan toen ik klaar was heb ik nog even wat op mijn tablet gespeeld.
Toen werd mama wakker en gingen we samen aan kleden en op ons gemakje gingen we naar beneden.
We hebben lekker gegeten en daarna gingen we naar de kamer en deden we Pim Pam Pet.
We hadden 2 rondjes gedaan en toen waren we er klaar mee.
Toen gingen we onze zwemspullen aandoen en we gingen naar de 3de verdieping want we wilde zwemmen .
Maar het was gesloten dus deden we onze zwemkleren uit en gingen we een heel mooi parkje bezoeken.
We hadden een hele grote rondje gemaakt en natuurlijk foto’s gemaakt.
We zijn nog bij de spar geweest om boodschapjes te doen.
En we zijn nog bij 7eleven geweest. Toen we daar klaar waren, zijn we naar ons hotel geweest om nog lekker even te relaxen.
(geschreven door Yang )

• 25 April 2019 - 08:24

Willy:

Hallo, Flinke wandelingen maken jullie, en wat een mooi park.
    Hopelijk kunnen jullie morgen zwemmen,
    Hier is het koud en af en toe regen.
    Groetjes en ik kijk weer uit naar het volgende verslag
    Willy. ⛩

• 25 April 2019 - 09:32

Christel :

Wat een mooie foto’s en al een prachtige blog geschreven

• 25 April 2019 - 15:01

Inge:

Ha reizigers, het park is inderdaad mooi geworden! Ik herken nog wel wat plekjes maar sommige dingen ook niet. Die bijzondere stenen wel! Heerlijk zo aan de wandel en bekende plekjes op te zoeken. Wij hebben vandaag pandasia bezocht. Leek t toch n beetje of we ook in China waren.... Veel plezier met zwemmen morgen

• 25 April 2019 - 15:30

Ingrid:

Wat een mooi park. Mooi zo'n foto van zo'n authentieke Chinese tempel met op de achtergrond een wolkenkrabber.
    Rust is inderdaad belangrijk ook omdat er nog drukke dagen genoeg komen.
    Ik vind dat politie autootje er futuristisch uitzien hoor.
    Groetjes Ton & Ingrid

• 25 April 2019 - 21:21