Nog 6 weken - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu Nog 6 weken - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

Nog 6 weken

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Maart 2019 | Nederland, Bergen op Zoom

Vandaag over 6 weken zitten we als het goed is in het vliegtuig.
Intussen blijven we  van alles regelen.
Nadat we de medicijnverklaring terug hadden gehad van CAK met hun goedkeuring, was het de beurt om deze bij de Chinese ambassade te laten legaliseren.
Maar omdat ik niet erg veel duidelijkheid had gehad toen ik hen belde, besloot ik om Ministerie van Buitenlandse Zaken ook nog maar even te bellen.
Daar vertelde een alleraardigste dame dat ik eerst met het formulier langs het ministerie moest komen voordat ik naar de ambassade zou gaan.
Omdat je maar tot 12.00 uur bij de ambassade terecht kan, was het een vroegertje.
Jan heeft mij om half 7 bij het station afgezet en is daarna naar weer naar huis gegaan om de kinderen naar school te helpen, daarna zou hij met de auto naar Den Haag gaan.
Ondertussen zat ik in de trein (via een omweg omdat ze aan het spoor bezig zijn.) op weg naar MBZ (Ministerie van Buitenlandse Zaken).
Ik kwam keurig om 8.45 uur aan, en mocht een nummer trekken. Er werd verteld dat ze pas om 9.00 uur open gingen.
Dat vond ik geen probleem, ik had in ieder geval al een lootje.
Dus toen de balie openging, was ik vrij snel aan de beurt. Ik had voor alle zekerheid een hele map met documenten bij, maar ze hadden alleen de medicijnverklaring nodig.
Daarna zou ik 20 minuten moeten wachten, maar al na 10 minuutjes mocht ik het formulier weer in ontvangst nemen.
Ondertussen was Jan ook in Den Haag, en hebben we samen een taxi gepakt die ons naar de ambassade bracht.
Hier werden zowel de tassen als wijzelf gescand.
Dit leverde geen problemen op .
Ook hier waren we snel aan de beurt, alleen duurde het wel wat langer voordat we het formulier ingeleverd hadden.
Ze moesten een aantal documenten hebben, maar ik snapte niets van het chinees. Gelukkig kwam er iemand bij die het wat vertaalde in het Engels.
Ik heb ze de hele map maar gegeven, en gezegd dat ze de benodigde documenten er maar uit moesten halen (waren toch kopieën).
We moesten ook nog een heel formulier invullen, dit was zowel Chinees als Engels.
Gelukkig hadden we het goed gedaan, en werd er gezegd dat we het document na een paar dagen weer op mochten halen.
Jan moest dinsdag toch in Den Haag zijn, en nu zijn we in het bezit van een gelegaliseerde medicijnverklaring.
Intussen is ook het visum aangevraagd en goedgekeurd. Nu is het wachten tot we het in huis hebben.
Het fotoboekje is ook klaar, maar dit moet alleen nog even afgedrukt worden.
We lopen dus aardig op schema.
Yang zal soms ook wat stukjes schijven.

Ik vind het heel leuk om met mama naar China te gaan .
Maar ook heel erg spannend alleen met mama.
Ik hoop dat we heel veel gaan ontdekken want ik weet niet zo veel van mijn land.
Ik wil heel graag het tehuis bezoeken en ik hoop dat ik iets herken in het tehuis.En ik wil ook de Chinese muur bezoeken. ik heb er wel heel veel zin in.
Groetjes, Yang

  • 06 Maart 2019 - 12:41

    Karen :

    Wauw spannend hoor maar wat zal het een mooie reis worden. Aftellen maar!!
    Xx karen rene en xem

  • 06 Maart 2019 - 17:39

    Ingrid:

    Fijn dat de paperassen winkel helemaal in orde is nu.
    De prikken hebben jullie nu ook binnen.
    Dan is het nu 'rustig' afwachten tot de weken voorbij zijn gegaan.

    Yang: het is wel heel erg spannend hè kerel.

    Groetjes Ton & Ingrid

  • 10 April 2019 - 09:46

    Danielle En Rene En Kids :

    Lieverds geniet van jullie mooie reis gaat zo bijzonder zijn wij wensen jullie een hele fijne mooie reis in china groetjes van ons

  • 10 April 2019 - 11:44

    Claudia:

    Spannend hoor allemaal. Nog eventjes en dan heerlijk het land ontdekken.

    Groetjes Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6134

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 04 Mei 2019

Yang gaat naar China

Landen bezocht: