Relax dagje - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu Relax dagje - Reisverslag uit Taiyuan, China van Bianca Taalman - WaarBenJij.nu

Relax dagje

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 April 2019 | China, Taiyuan

Yang was gisteren al snel vertrokken toen hij op bed lag.
Moe van alle indrukken.
Dus besloten om er vandaag maar een relax dagje van te maken.
Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna hebben we op ons gemak heerlijk ontbeten.
We hadden heel veel keus, dit was nog niet veranderd met 6.5 jaar geleden.
Af en toe liet Yang wat los over gisteren, maar ging dan ook weer snel op iets anders over.
Omdat het lastig is om met een creditcard of betaalpas bij supermarkten en in restaurants te betalen, moesten we naar de bank om cash geld te pinnen.
Toen we bij de bank binnen kwamen, kregen we gelijk een bonnetje om te wachten.
Dit wachten duurde wel heel lang, maar toen zag ik de pinautomaten staan en ben gaan proberen te pinnen.
Heb uiteindelijk toch maar even de hulp van een bankbediende ingeroepen, en toen lukte het om cash te krijgen.
Daarna zijn we een stukje gaan wandelen.
Ook nu waren we weer een bezienswaardigheid, en kreeg Yang van menig Chinees een hand of een high five.
Voordat we terug naar het hotel gingen wilde we nog even langs de supermarkt voor wat boodschapjes.
Maar waar we ook keken, de grote supermarkt waar we 6.5 jaar geleden onze boodschapjes deden was er niet meer.
Dan maar naar de 7/11, die heb je er hier verschillende van zitten, maar zijn niet zo groot, dus ook niet een heel groot assortiment.
Voor tussen de middag hebben we maar noedelsoep gekocht en brood met jam.
Nog even wat drinken en chipjes en toen terug naar onze hotelkamer.
Daar hebben we gezellig een spelletje pim pam pet gedaan.
Tussendoor gegeten, en daarna heeft Yang film zitten kijken.
Omdat het intussen heel slecht weer was geworden, flinke regen en onweer, besloten we om in het hotel wat te eten.
Het was niet echt een culinair hoogstandje, maar we hebben in ieder geval wat gegeten.
En toen begon Yang wel te vertellen over gisteren. Hij is heel blij dat hij bij ons mag wonen, zei hij.
Yang zei zich toch niets meer te herinneren van het tehuis, maar vertelde dat het gisteren voelde alsof hij in dromeland was.
Wij kunnen alleen maar heel trots zijn op deze kanjer.
Yang wilde vandaag zelf geen stukje schrijven, dus voor zijn fans helaas een dagje geen verslagje.

• 24 April 2019 - 10:18

Ingrid:

Wat leuk zeg!

• 24 April 2019 - 11:43

Inge :

Het is voor hem ook veel om allemaal n plekje te geven. Fijn om nu even een paar dagen rust te hebben en na te denken, te kletsen, gezellige dingen samen te doen!
    Wat een bekende plaatjes heb je weer gemaakt. Echt China :-)

• 24 April 2019 - 12:34

Willy:

Hoi Bianca en Yang.
    Na alle emoties,bij jullie bezoeken, en alles wat je meemaakt, is het wel lekker
    om een paar dagen rust te hebben.
    Voor Yang ook heel wat om mee te maken, je weet niet wat er allemaal in dat
    koppie omgaat.
    Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag.
    Lieve gr en geniet Willy.